Pàgines

Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Ainhoa. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Ainhoa. Mostrar tots els missatges

dijous, 29 de maig del 2014

Jocs Florals

La barrera, guerra i pau


Sinònims de noblesa o feblesa
de tranquil·litat o llibertat?

Podria ser la solució el final de la guerra?
O només un motiu més per no saber res d'ella?

O potser només la pau són instants sense por
acompanyats de moments d'or?

Sense veure bales volant
i sang al voltant.

Sense gent lluitant,
ni nens plorant,
ni joves sota murs cridant.

Gent resant per la pau
per rebre ajuda dels cascos blaus
i de l'esperada noblesa exterior
per combatre la feblesa interior.

Esperançadora llibertat
esperançadora tranquil·litat
on sou?, pregunta la humanitat

I la humanitat respon:
rere la barrera de la guerra i la pau,
rere la barrera de la noblesa i la feblesa,
rere la barrera de la por i l'honor
rere la barrera on hi ha llibertat i tranquil·litat.

Apreneu, acaba dient la humanitat:
No diguem no a la guerra si no diem si a la pau.
No diguem llibertat si no diem si a la tranquil·litat.
No diem és molt lluny d'aquí si el món és compartit.

Benvingut ciutadà, benvingut amic meu, acompanya'm en aquest camí,
en el camí d'un si per la pau
i un no per la guerra de gripaus.

Benvingut a la nostra llar,
benvingut a la vostra llar,
benvingut a la meva llar,
benvingut al món.


Ainhoa Almarche Arriaga




Aquest poema ha estat escrit per ma neboda, l'Ainhoa. No cal dir com de sorprès vaig quedar en llegir-lo. M'ha fet pensar... gràcies Ainhoa!!!